سوالات متداول

سوالات عمومی راجع به پلتفرم

پلتفرم صنایع فرهنگی، یک پلتفرم چند وجهی می‌باشد و از قسمتهای مختلفی اعم از شتابدهنده‌ها، شرکت‌های سرمایه گذاری خطر پذیر، تامین کنندگان و فعالان صنایع فرهنگی ؛ تشکیل شده است و خدماتی را به طرق مختلف در راستای تسهیل فرایندهای فعالان صنایع فرهنگی ارائه می‌دهد. تمرکز این پلتفرم بر توسعه کسب و کارهای فرهنگی، بازاریابی، تبلیغات و فروش صنایع فرهنگی است و در نظر دارد تا کسب وکارهای فعال و توانمند را در این حوزه شناسایی و رشد دهد. پلتفرم تلاش می نماید تا با شناسایی نیازهای فعالان صنایع فرهنگی و استارتاپ ها ، همچون قوانین و دستورالعمل ها، منابع مالی، سرمایه و….از طریق انجام تعاملات درون و برون دستگاهی و استفاده از همه ظرفیت های داخلی و خارجی نسبت به رفع این نیازها اقدام نماید.

صنایع فرهنگی شامل موارد زیر می‌باشد:

سینما و تئاتر

رادیو و تلویزیون

چاپ‌ونشر (کاغذی-الكترونیك)

موسیقی

مد (لباس و غیره)

گردشگری

دکوراسیون و معماری

آموزش الكترونیكی

تبلیغات

پویانمایی

بازی‌های رایانه‌ای

بر اساس نیاز کشور در این برهه زمانی و همچنین تاکید وزارت کار بر شکل گیری چنین بستری برای خدمت رسانی به فعالان حوزه صنایع فرهنگی، دلیل به وجود آمدن این پلتفرم می‌باشد.

در حال حاضر این امکان وجود ندارد ولی کاربران از طریق این پلتفرم می‌توانند به بازارچه های پلتفرم ورود کنند و در آنجا برای خرید اقدام به ثبت نام و تشکیل پروفایل کاربری خود نمایند و در نهایت محصول مورد نظر خود را خریداری نمایند.

بله. بسترهای جانبی دیگری هم در این پلتفرم وجود خواهد داشت که خدمات مختلفی را ارائه میدهند  به عنوان مثال پلتفرم جانبی آموزش آنلاین.

این پلتفرم بستری است تا تمام بازیگران این صنعت در این پلتفرم گرد هم آیند و هر یک خدماتی را در راستای منافع خود و طرف مقابل به یکدیگر ارائه نمایند که برخی از این فعالیت ها عبارتند از:

  • حمایت مالی و سرمایه گذاری در کسب و کارهای فرهنگی توسط گروه های مختلف مانند شتابدهنده‌ها، شرکت‌های سرمایه گذاری خطر پذیر، عموم مردم و سرمایه گذاران حقیقی و…
  • تامین فضای کار
  • تامین و آموزش نیروی انسانی
  • تسهیل در فرایند اخذ مجوزهای مربوطه
  • کمک به افزایش فروش
  • فراهم سازی بستر صادرات
  • کمک به حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی
  • بازاریابی، تبلیغات و بسته بندی متناسب با هر محصول
  • توانمندسازی تیم‌ها با کمک شتابدهنده‌ها و سایر شرکتها
  • ایجاد ارتباط با افراد کلیدی حوزه کسب و کار
  • کمک به کسب مجوزهای قانونی
  • پل ارتباطی بین تولید کننده با مصرف کننده
  • ارائه و فروش محصولات فرهنگی در بسترهای جانبی خود.

و سایر خدماتی که مربوط به فضای کسب و کار می‌شود.

  • در این پلتفرم گروه ها و دسته های مختلفی وجود دارد و ثبت نام می‌کنند. به طور کلی هریک از گروه ها با تعاملات مختلفی به یکدیگر منفعت می‌رسانند و در نهایت تمام فعالیت های این پلتفرم منجر به رشد کسب و کارهای فرهنگی و استارتاپهای فعال در این حوزه میگردد.
  • یکسری بستر هم در داخل پلتفرم تعریف شده است برای ارائه خدمات مستقیم به فعالان صنایع فرهنکی و استارتاپهای این حوزه.

این پلتفرم بسترهای جانبی دیگری از قبیل مارکت پلیس‌های صنایع فرهنگی، فروشگاه‌های آنلاین، گالری مجازی آثار صنایع فرهنگی، سیستم مزایده برای آثار مختلف فرهنگی و… را در خود دارد.

در حوزه آموزش به چند دسته بندی میتوانیم اشاره کنیم:

*آموزش نیروی انسانی مورد نیاز فعالان صنایع فرهنگی که توسط  کارفرما درخواست داده میشود:

الف) آموزش های کارگاهی و اعزام استاد به محل فعالیت کسب و کار ( شرایط خاص خودش را دارد )

ب) آمورش های آنلاین و ویدئویی در بستر پلتفرم با امکان مشاهده درون سایت و پلتفرم مشخصی که مالکیت آن برای خود سامانه می‌باشد.

ج) آموزش به  روستاییان

در این سامانه میتوان آموزش را به کلی برون سپاری کرد به دانشگاه ها و مراکز دیگر که این امر را انجام می‌دهند. از طرفی هم می‌توان از افراد بازنشسته این صنعت خواست تا مستقیما با سامانه همکاری کنند برای آموزش صنعتی که درآن تخصص دارند.

* همکاری با دانشگاه ها  و هنرستان های فنی حرفه ای- میتوان هم به آنها آموزش داد و هم آموزش گرفت.

بله. این پلتفرم تمامی مجوزها از جمله نماد اعتماد الکترونیکی و مجوز ساماندهی  را دارا می‌باشد.

نهادهای مختلفی از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی – سازمان توسعه صنعتی ملل متحد – بنیاد ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و سایر سازمان های دیگر.

این پلتفرم دارای نماد اعتماد الکترونیکی و مجوز ساماندهی و همچنین تاییدیه وزارت کار می‌باشد. ولذا جای هیچگونه نگرانی‌ای نخواهد بود.

پلتفرم بر اساس عملکرد هر گروه؛ آنها را رتبه بندی می‌کند  بر اساس اصل رقابت پذیری و متناسب با نحوه عملکردشان به آنها امتیاز می‌دهند و در دسته برترین ها قرار خواهند گرفت.

بله این امکان مهیا است در پلتفرم و برای این موضوع کافی است  از طریق صفحه تماس با ما با کارشناسان پلتفرم تماس بگیرید تا شما را بیشتر راهنمایی کنند.

خیابان آزادی – خیابان حبیب اللهی – ضلع شمالی مترو دانشگاه شریف – ایستگاه نوآوری شریف

در حال حاضر در این پلتفرم 7 گروه میتوانند ثبت نام کنند و خدمات هر گروه به اختصار به شرح زیر می‌باشد:

  • شتابدهنده ها

شتابدهنده ها میتوانند در این پلتفرم ثبت نام کنند و خدماتی از قبیل سرمایه گذاری اولیه، تیم سازی، مربی گری، شبکه سازی، کارگاه آموزشی، فضای کار اشتراکی و… را در اختیار فعالان صنایع فرهنگی و استارتاپها قرار بدهند.

  • شرکت های سرمایه گذار خطرپذیر (vc)

vcها میتوانند در این پلتفرم ثبت نام کنند و خدماتی از قبیل سرمایه‌گذاری اولیه ، سرمایه گذاری با ارائه‌ی وام، سرمایه گذاری در مسیر پیشرفت و… را در اختیار فعالان صنایع فرهنگی و استارتاپها قرار بدهند.

  • تامین کنندگان ( خدمت دهندگان )

شرکت های مختلف می‌توانند در این پلتفرم ثبت نام کنند و هر یک با توجه به حیطه فعالیت خود خدماتی را از قبیل صادرات، آموزش، پلتفرم فروش، بسته بندی،  نیروی انسانی و تیم سازی، برندی سازی و تبلیغات،  سیستم حسابداری،  ارائه خدمات ثبتی حقوقی و… به فعالان صنایع فرهنگی و استارتاپهای این حوزه ارائه دهند

  • تولید کننده های صنایع فرهنگی – استارتاپ ها – هنرمندان

سه گروه بالا که هرکدامشان باید اطلاعات مربوط به خودشان را وارد کنند در هنگام ثبت نام؛ می‌توانند در این پلتفرم ثبت نام کنند و از خدماتی که شتابدهنده‌ها، vcها، سایر شرکت‌های ارائه دهنده خدمت و… ارائه می‌نماید به نحو مطلوبی در راستای رشد و گسترش کسب و کار خود استفاده کنند. و ضمن اینکه می‌توانند محصولات خود را در بسترهای جانبی پلتفرم هم عرضه نمایند برای فروش به عموم مردم

  • فروشگاه های فیزیکی

فروشگاه های فیزیکی در پلتفرم ثبت نام خواهند کرد و در نهایت با توجه به سیاست های پلتفرم از پتانسیل فروش این فروشگاه های فیزیکی صنایع فرهنگی استفاده خواهد شد

به فرایند ثبت نام هر گروه را در قسمت بررسی پلتفرم از نگاه آن موجودیت  پرداخته شده است.

در حال حاضر چنین پلتفرمی در کشور وجود ندارد و پلتفرم صنایع فرهنگی  اولین و جامع ترین پلتفرم می‌باشد که قصد دارد در حوزه کسب و کارهای فرهنگی قدمی روبه جلو بردارد.

تمام کسب و کارهای حوزه صنایع فرهنگی که مطابق با قوانین  جمهوری اسلامی ایران می‌باشد در این پلتفرم قابل ثبت نام هستند.

پلتفرم صنایع فرهنگی یک پلتفرم چند وجهی با گستردگی زیاد می‌باشد که تمامی گروه‌ها از تمام نقاط کشور ایران می‌توانند در این پلتفرم ثبت نام کنند و بنا به اقتضا، خدمات دریافت کنند.

پس از ثبت نام هر گروه، تیم بررسی پلتفرم اطلاعات فرد درخواست دهنده را بررسی می‌کنند  و پس از تایید، پروفایل آن بصورت عمومی در سایت انتشار می یابد. در غیر این صورت اشکالات به اطلاع فرد درخواست دهنده رسانده می‌شود و در صورت اصلاح موارد ذکر شده در سایت انتشار می یابد.

بعد از ورود به سایت  از منو بالا  سایت روی ورود کلیک کرده و بعد از هدایت به صفحه ورود در قسمت نام کاربری، شماره تلفن همراه را وارد می‌کنید و سپس در قسمت پایینی رمز خود را که به طور پیش فرض کد ملی شما میباشد(در هنگام ثبت نام وارد کردید) را وارد میکنید

کاربران می‌توانند از طریق صفحه تماس با ما و فرم های انتقادات و پیشنهادات، مطالب خود را به تیم کارشناسی پلتفرم منتقل کنند و یا اینکه با شماره مستقیم پلتفرم تماس بگیرند.

در زمان استفاده از این پلتفرم، ممکن است از شما درخواست شود تا اطلاعات خاصی را نظیر اطلاعات فردی، جزییات برقراری تماس، اطلاعات مربوط به کسب و کار، اطلاعات مرتبط با حساب بانکی و یا سوابق تحصیلی و شغلی و مانند آن را وارد نمایید. این پلتفرم ممکن است اطلاعات دریافتی از سوی شما را توسط شخص ثالثی (اعم از حقیقی و حقوقی) تایید و تکمیل کند.  به تمامی این اطلاعات – خواه تامین شده توسط شما و خواه تایید و تکمیل شده از سوی منابع دیگر باشد – ” اطلاعات شخصی” گفته می شود و تماما نزد پلتفرم محفوظ خواهد ماند.

بر عکس چیزی که به نظر می‌رسد خیلی به ندرت این اتفاق می افتد که کسی آنقدر برای ایده شما اهمیت قائل باشد که بخواهد آن را بدزدد. علاوه بر این سرمایه گذاران به دنبال سرمایه گذاری هستند و نه اجرای یک پروژه و اداره یک شرکت.

سوالات تولید کنندگان، استارتاپ ها، هنرمندان راجع به ثبت نام
  • در این پلتفرم تولیدکننده به کسی گفته می‌شود که درحال حاضر کسب و کار صنایع فرهنگی خود را به همراه پرسنل خود دارد و محصولی در بازار عرضه می‌کند و در بازار شناخته شده باشد
  • تعریف استارتاپ در این پلتفرم به این صورت است که؛ استارتاپ به مجموعه‌ای (تیم باشد و یا انفرادی تفاوتی ندارد) گفته می‌شود که دارای کسب و کار نوپا می‌باشد و تا رسیدن به محصول نهایی و دارای ارزش افزوده و همچنین ساختار مناسب کسب و کار فاصله دارد ( استارتاپها  در وضعیت ایده تا تولید محصول می‌توانند در این پلتفرم خدمات دریافت کنند)
  • هنرمند هم به کسی گفته می‌شود که در حوزه صنایع فرهنگی دارای هنری است و به صورت انفرادی در منزل خود می‌تواند آثار مربوط به صنایع فرهنگی را تولید کند؛ با این تفاوت که پرسنلی ندارد و در ساختار یک کسب و کار و تولید نمی‌گنجد

* از این پس به اختصار در پرسش‌های متداول تمامی این گروه ها “فعالان صنایع فرهنگی نامیده می‌شوند

فعالان  حوزه کسب و کارهای فرهنگی اگر بخواهند کسب وکاری راه بیاندازند، نیازمندی هایی دارند که برخی از این نیازمندی ها عبارتند از:

  • فضای کار
  • نیروی انسانی
  • سرمایه اولیه
  • مجوزها
  • آموزش های لازم
  • وام و تامین سرمایه
  • فروش مناسب
  • صادرات
  • بسته بندی خلاقانه و بدیع
  • برندسازی و تبلیغات
  • و….

این سامانه و پلتفرم  می‌تواند نیازمندی های فعالان صنایع فرهنگی را تا حد قابل قبولی مرتفع کند.

بعد از فرایندهای ورود و ارسال کد تایید، از بخش ثبت نام ابتدا تعیین می‌کنید جزء کدام دسته از گروه‌هایی که در این پلتفرم تعریف شده‌اند هستید؛  و سپس زیرشاخه‌ای از صنایع فرهنگی که در آن فعال هستید را انتخاب می‌کنید  و در ادامه فرم های اطلاعاتی را تکمیل خواهید کرد و در انتها با زدن دکمه‌ی ثبت نهایی وارد صفحه پرداخت خواهید شد. بعد از پرداخت مبلغ 99 هزار تومان، اطلاعات شما ثبت نهایی می‌شود.

در ضمن به محض اقدام به ثبت نام در سایت، این ثبت نام به معنی این است که شرکت متقاضی  کلیه ضوابط و مقررات سایت را پذیرفته است. و  شرکت متقاضی متعهد می‌شود که به این ضوابط احترام گذاشته و آن‌ها را رعایت کند.

بله مشکلی ندارد. ممکن است کسب و کاری در چندین حوزه از صنایع فرهنگی مشغول به کار باشد.

تمامی اطلاعاتی که مرتبط با کسب و کار و محصول شما باشد به طور دقیق دریافت می‌شود.

*پلتفرم تعهد می‌دهد که این اطلاعات محرمانه تلقی شود و صرفا نزد پلتفرم نگه‌داری شود.

به دلیل اینکه کارشناسان پلتفرم  بایستی ارزیابی کنند و عارضه یابی انجام دهند  و در نهایت بر اساس نتایج حاصله برای کسب و کار شما برنامه ریزی کنند، پس نیاز است تیم کارشناسان اطلاعات را به صورت دقیق داشته باشند تا بتوانند به صورت دقیق ارزیابی کنند برای اینکه برنامه و پلن درست برای شما نوشته شود.

*در هنگام وارد کردن اطلاعات هر فرد حقیقی و یا حقوقی مسئول وارد کردن صحیح اطلاعات خویش است  در غیر این صورت عواقب اینکار برعهده وی خواهد بود

بر اساس اطلاعات هر فرد حقیقی و یا حقوقی باید پرونده‌ای برای وی تشکیل شود و  نیاز است که کارشناسان ساعتها برای تشکیل این پرونده و همچنین ارزیابی کسب و کار وی زمان صرف کنند. این وجه صرفا برای تشکیل پرونده و عارضه یابی کسب و کار وی خواهد بود.

بعد از پرداخت وجه و ثبت نام نهایی، اطلاعات فعالان صنایع فرهنگی در صف ارزیابی توسط کارشناسان قرار خواهد گرفت و به محض حصول نتیجه، کارشناسان پلتفرم با ثبت نام کننده تماس می‌گیرند.

تیم کارشناسی پلتفرم از چندین نفر با تخصص‌های مختلف تشکیل شده است و  با توجه به اطلاعاتی که از هر فرد حقوقی و یا حقیقی دریافت می‌کند، به بررسی تخصصی ابعاد مختلف کسب و کار می‌پردازد و بر اساس نگاه تخصصی تیم پلتفرم، وضعیت پرونده مشخص خواهد شد

پرونده هر فرد روال عادی خود را طی می‌کند  و هر فرد می‌تواند از طریق پروفایل و صفحه کاربری خود طبق نقشه اعلام وضعیتی که طراحی شده است، از وضعیت پرونده خود باخبر شود.
وقتی پرونده از یک مرحله به مرحله ی بعدی می‌رود و یا در یک مرحله نقص مدرک وجود دارد و پرونده متوقف شده است، طی یک پیامک به فرد متقاضی اطلاع رسانی می‌شود که در مرحله X به دلیل نقص مدرک پرونده شما متوقف شده است و برای اطلاع از جزئیات بیشتر وارد حساب کاربری خود بشوید. در حساب کاربری به تفصیل مشکل توضیح داده شده است. مسئولیت عدم مراجعه به حساب کاربری و عدم اطلاع از وضعیت پرونده برعهده شرکت متقاضی خواهد بود.

اگر ظرف مدت یک هفته نسبت به برطرف کردن نقص و ارسال مدارک اقدام نشد، پرونده مختومه خواهد شد و از چرخه بررسی خارج می‌شود.

مدت زمان صرف شده برای بررسی و ارزیابی هر پرونده، بستگی به تعداد درخواست‌های دریافت شده توسط پلتفرم دارد. اما به صورت کلی تلاش تیم پشتیبانی و کارشناسان پلتفرم بر این است که ظرف مدت زمان یک ماه کاری بررسی و تعیین وضعیت پرونده ها انجام شود.

خیر. همانطور که قبل‌تر توضیح دادیم خدمت گیرندگان شامل تولید کنندگان، استارتاپها، هنرمندان و حتی افرادی که صرفا یک ایده مربوط به صنایع فرهنگی دارند، می‌باشد. پس اگر حتی صرفا یک ایده نوآور داشتید در حوزه صنایع فرهنگی می‌توانید ایده خود را برای ما ارسال کنید. این طرح و ایده توسط کارشناسان و ارزیابان ما بررسی میشود و در اسرع وقت با شما تماس گرفته خواهد شد و نتایج بررسی اعلام میشود.

هر گروه در هنگام ثبت نام موظف است که اطلاعات صحیح  و صادقانه را در پلتفرم وارد کند، در غیر اینصورت مسئولیت وارد کردن اطلاعات تقلبی بر عهده فرد ثبت نام کننده خواهد بود و مراتب  از مراجع ذی صلاح قابل پیگیری می‌باشد و ضمن اینکه پلتفرم فورا با شرکت مذکور قطع همکاری می‌کند و دیگر هیچ خدماتی به آن شرکت ارائه نمی‌دهد.

تیم پشتیبانی پلتفرم  صنایع فرهنگی اقدامات و هماهنگي لازم را برای ارائه خدمات برای گروه های مختلف انجام خواهد داد و در زمان مقتضی با فرد ثبت نام کننده ارتباطات لازم را برقرار خواهند کرد و وی را به سمت یکی از گروه های ذیل هدایت میکنند:

الف) شتابدهنده

ب) سرمایه گذاران خطر پذیر

پ) خدمت دهندگان

ت) بازارچه های پلتفرم

سوالات فعالان صنایع فرهنگی در رابطه با ارجاع به شتابدهنده

امکاناتی از قبیل:

سرمایه اولیه – تیم سازی – مربی گری – شبکه سازی – آزمایشگاه – کارگاه آموزشی – فضای کار اشتراکی

بعد از ارزیابی‌های اولیه و تشخیص اینکه فرد حقیقی و یا حقوقی‌ای که ثبت نام کرده است نیاز به خدمات شتابدهنده دارد؛ از طرف تیم پلتفرم با وی تماس گرفته می‌شود و مقدمات ارتباط با شتابدهنده‌هایی که با پلتفرم همکاری می‌کنند ایجاد می‌شود و از آن ببعد دسترسی ارتباط با شتابدهنده‌ها برای وی فعال می‌شود و می‌تواند به شتابدهنده‌های مورد نظر خود درخواست بدهد و با آنها ارتباط بگیرد.

بله. ایرادی ندارد به محض اینکه اجازه دسترسی و ارتباط با شتابدهده ها به فردی حقیقی و یا حقوقی‌ای داده شود می‌تواند همزمان به تمام شتابدهنده ها درخواست بدهد.

تمام شتابدهده هایی که  در حوزه های صنایع فرهنگی فعال هستند در پلتفرم عضو هستند و گستره جغرافیایی آنها محدود به تهران نمی‌شود و مربوط به کل کشور می‌باشد.

کافی است در صفحه‌ی اصلی بر روی لیست شتابدهده ها کیلک کنید تا این لیست روبه‌روی شما قرار گیرد.

درخواست وی توسط تیم شتابدهده مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد و همزمان پلتفرم هم  اطلاعات مروبطه  را در اختیار شتابدهده قرار می‌دهد و بعد از بررسی دو طرفه از جانب پلتفرم  و شتابدهده، نتیجه از طرف تیم پلتفرم به فعال صنایع فرهنگی ابلاغ می‌شود و اگر تایید شده بود که با شتابدهده همکاری کند، ادامه‌ی روند از طرف شتابدهنده و فرد درخواست دهنده طی می‌شود.

الف)  بعد از آن جلسات حضوری و یا غیر حضوری با مشارکت اعضای شتابدهنده، فرد حقیقی و یا حقوقی درخواست دهنده و همچنین کارشناسان پلتفرم برگزار می‌شود.

ب) قراردادی بین شتابدهده و فرد درخواست دهنده با نظارت حوزه کارشناسی پلتفرم، امضا خواهد شد و همکاری ها شروع می‌شود  پلتفرم همواره ناظر بر فعالیت ها و همکاری های دو طرف خواهد بود  تا رسیدن به محصول جدید که تماما طبق برنامه ریزی و برنامه زمان بندی خواهد بود.

در تمام مراحل تولید محصول جدید همواره کارشناسان پلتفرم بر تولید محصول جدید نظارت دارند. این محصول جدید بعد از کد گذاری و ایجاد شناسنامه فرهنگی در بستر پلتفرم روانه بازارچه های موجود در پلتفرم خواهد شد.

شتابدهنده و فعال صنایع فرهنگی می‌توانند با اطلاع پلتفرم این محصول را در هر بازاری که خواستند به فروش برسانند ولی باید همچنان پلتفرم را در جریان بگذارند و سهم مشارکت پلتفرم را از طریق فروش در بازارهای ثانویه پرداخت کنند.

قراردادهای همکاری در راستای تولید محصول جدید طی همکاری فعالان صنایع فرهنگی با شتابدهده متفاوت خواهد بود و طبق هر نوع قرارداد پلتفرم در فروش این محصول جدید، سهم خواهد داشت.

بستگی به نوع قرارداد همکاری سه جانبه با شتابدهده و فعالان صنایع فرهنگی و پلتفرم دارد ولی به صورت کلی این درصد بین 1 الی 5 درصد مبلغ فروش محصول جدید خواهد بود.

طی قراردادهایی که بین شتابدهنده و فعالان صنایع فرهنگی بسته خواهد شد تا حدود بسیار زیادی این موارد دیده شده است و پلتفرم در نهایت با توجه به تضمین هایی که از هر دو طرف اخذ کرده است وارد داوری خواهد شد و مشکل برطرف خواهد شد.

سوالات فعالان صنایع فرهنگی در رابطه با ارجاع به سرمایه گذاران

الف) سرمایه‌گذاری اولیه

ب) سرمایه گذاری با ارائه‌ی وام

ت) سرمایه گذاری در مسیر پیشرفت

ث)  سایر خدمات …

بعد از ارزیابی‌های اولیه و تشخیص اینکه فرد حقیقی و یا حقوقی‌ای که ثبت نام کرده است نیاز به خدمت سرمایه گذاران دارد؛ از طرف تیم پلتفرم پرونده با وی تماس گرفته می‌شود و مقدمات ارتباط با سرمایه گذارانی که با پلتفرم همکاری می‌کنند ایجاد می‌شود و از آن به بعد دسترسی ارتباط با سرمایه گذاران برای وی فعال می‌شود و میتواند به سرمایه گذاران مورد نظر خود درخواست بدهند و از طرفی هم پروفایل آنها به رویت سرمایه گذاران خواهد رسید  و ارتباط فی‌مابین انجام می‌شود.

بله. ایرادی ندارد به محض اینکه اجازه دسترسی  و ارتباط با سرمایه‌گذارها به فردی حقیقی و یا حقوقی‌ای داده شود می‌تواند همزمان به تمام سرمایه گذارن درخواست بدهد.

از تمامی سرمایه گذاران ایران دعوت شده است که در پلتفرم عضو بشوند و گستره جغرافیایی آنها محدود به تهران نمی‌شود و مربوط به کل کشور می‌باشد.

کافی است در صفحه‌ی اصلی بر روی لیست سرمایه گذاران کیلک کنید تا این لیست رو به روی شما قرار گیرد.

درخواست وی توسط تیم سرمایه گذاران مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد و همزمان پلتفرم هم  اطلاعات مروبطه را در اختیار سرمایه گذاران قرار میدهد و بعد از بررسی دو طرفه از جانب پلتفرم  و سرمایه گذار، نتیجه از طرف تیم پلتفرم به فعال صنایع فرهنگی ابلاغ می‌شود و اگر تایید شده بود که با سرمایه گذار همکاری کند، ادامه‌ی روند از طرف سرمایه گذار و فرد درخواست دهنده طی میشود.

الف)  بعد از آن جلسات حضوری و یا غیر حضوری با مشارکت اعضای تیم سرمایه گذاری، فرد حقیقی و یا حقوقی درخواست دهنده و همچنین کارشناسان پلتفرم برگزار می‌شود.

ب) قراردادی بین سرمایه گذار و فرد درخواست دهنده با نظارت حوزه کارشناسی پلتفرم، امضا خواهد شد و همکاری ها شروع می‌شود  پلتفرم همواره ناظر بر فعالیت ها و همکاری های دو طرف خواهد بود تا رسیدن به محصول جدید که تماما طبق برنامه ریزی و برنامه زمان بندی خواهد بود

در تمام مراحل تولید محصول جدید همواره کارشناسان پلتفرم بر تولید محصول جدید نظارت دارند. این محصول جدید بعد از کد گذاری و ایجاد شناسنامه فرهنگی در بستر پلتفرم روانه بازارچه های موجود در پلتفرم خواهد شد.

سرمایه گذار و فعال صنایع فرهنگی میتوانند با اطلاع پلتفرم این محصول را در هر بازاری که خواستند به فروش برسانند ولی باید همچنان پلتفرم را در جریان بگذارند و سهم مشارکت پلتفرم را از طریق فروش در بازارهای ثانویه پرداخت کنند.

قراردادهای همکاری در راستای تولید محصول جدید طی همکاری فعالان صنایع فرهنگی با سرمایه گذار متفاوت خواهد بود و طبق هر نوع قرارداد پلتفرم در فروش این محصول تولید جدید سهم خواهد داشت.

بستگی به نوع قرارداد همکاری سه جانبه با سرمایه گذار و فعالان صنایع فرهنگی و پلتفرم دارد ولی به صورت کلی این درصد بین 1 الی 5 درصد مبلغ فروش محصول جدید خواهد بود. و حتی ممکن است طبق توافق پلتفرم با سرمایه گذار، پلتفرم در سرمایه گذاری اولیه سهم داشته باشد و در نهایت بعد از تولید محصول جدید و روانه بازار شدن از فروش محصولات جدید پلتفرم سهمی نداشته باشد.

طی قراردادهایی که بین سرمایه گذار و فعالان صنایع فرهنگی بسته خواهد شد تا حدود بسیار زیادی این موارد دیده شده است و پلتفرم در نهایت با توجه به تضمین هایی که از هر دو طرف اخذ کرده است وارد داوری خواهد شد و مشکل برطرف خواهد شد.

سوالات فعالان صنایع فرهنگی در رابطه با ارجاع به تامین کنندگان

شرح این خدمات به طور مفصل در قسمت خدمات خواهد بود و کافی است از طریق صفحه‌ی اصلی بر  روی خدمات قابل ارائه کلیک کنید تا به طور مفصل مشاهده کنید آنها را. نکته‌ی مهمی که اینجا وجود دارد این است تامین کنندگان خدمات خود را به فعالان صنایع فرهنگی که از بستر پلتفرم به آنها مراجعه میکنند با تخفیف های ویژه ارائه می‌دهند.

بله  هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت. تیم کارشناسان پلتفرم هم ارزیابی می‌کنند و با توجه به وضعیت فعال صنایع فرهنگی به وی پیشنهاداتی ارائه می‌دهند که بهتر است از خدمات چه تامین‌کنندگانی استفاده کند.

کافی است در صفحه ی اصلی بر روی لیست تامین کنندگان کیلک کنید تا این لیست رو به روی شما قرار گیرد. و به هر تامین کننده‌ای که تمایل داشتید درخواست همکاری ارسال بفرمایید.

الف)  بعد از آن جلسات حضوری و یا غیر حضوری با مشارکت تامین کننده، فرد حقیقی و یا حقوقی درخواست دهنده و همچنین کارشناسان پلتفرم برگزار می‌شود.

ب) قراردادی بین تامین‌کننده و فرد درخواست دهنده با نظارت حوزه کارشناسی پلتفرم، امضا خواهد شد و همکاری ها شروع می‌شود  پلتفرم همواره ناظر بر فعالیت ها و همکاری های دو طرف خواهد بود  تا رسیدن به محصول جدید که تماما طبق برنامه ریزی و برنامه زمان بندی خواهد بود.

 در تمام مراحل تولید محصول جدید همواره کارشناسان پلتفرم بر تولید محصول جدید نظارت دارند. این محصول جدید بعد از کد گذاری و ایجاد شناسنامه فرهنگی در بستر پلتفرم روانه بازارچه‌های موجود در پلتفرم خواهد شد. در این مرحله پایان همکاری تامین کننده با فعال صنایع فرهنگی خواهد بود زیرا خدماتی که منجر به تولید محصول جدید می‌شده است را تمام و کمال انجام داده است.

فعال صنایع فرهنگی می‌تواند با اطلاع پلتفرم این محصول را در هر بازاری که خواستند به فروش برسانند ولی باید همچنان پلتفرم را در جریان بگذارند و سهم مشارکت پلتفرم را از طریق فروش در بازارهای ثانویه پرداخت کنند.

فعالان صنایع فرهنگی سرویس موردنظر خود را بر اساس مستندات مندرج در سایت، انتخاب می‌نماید، بنابراین پلتفرم در زمینه عدم رعایت سطح سرویس از سوی تامین کننده مسئولیتی ندارد. فعالان صنایع فرهنگی می‌توانند در صورت عدم رعایت سطح سرویس از سوی تامین کننده، انتقادات و شکایات خود را به پلتفرم اطلاع‌رسانی نمایند؛ در این‌صورت پلتفرم بر اساس قرارداد مشترک با سرویس‌دهنده اقدام خواهد نمود.

در صورت تمایل به لغو خرید خدمت خریداری شده از طریق تامین کننده اقدام گردد. پاسخگویی به عهده تامین کننده است. درصورت دریافت پیام مبتنی بر عدم رسیدگی تامین کننده، اقدامات لازم از طرف پلتفرم صورت خواهد گرفت.

سوالات در رابطه با بازارچه ها

منظور از بازارچه، بسترهای فروش مختلفی خواهد بود هر محصول جدید دارای کد اصالت می‌تواند به آن بسترها ارائه شود به عنوان مثال انواع مارکت پلیس‌های تخصصی در هر یک از زمینه های صنایع فرهنگی، گالری های آنلاین، بسترهای مشاهده محصول نهایی به کمک تکنولوژی‌های VR  و AR و…

این بازارچه ها هر کدام بر اساس روش خودشان اقدام به فروش و نمایش محصولات صنایع فرهنگی می‌کنند و می‌توان با مراجعه به سایت هر کدام از این بازارچه ها از روش کاری  آنها اطلاعات بیشتری دریافت کرد.

یکی از جاهایی که محصول جدیدی که در بستر پلتفرم تولید شده است به آن ارائه می‌شود، مارکت پلیس های پلتفرم خواهد بود که برای هر شاخه از صنایع فرهنگی یک مارکت پلیس تخصصی درنظر گرفته شده است.

در نهایت فعالان صنایع فرهنگی با راهنمایی های کارشناسان پلتفرم به مارکت پلیس ها هدایت می‌شوند و می‌توانند محصولات خود را در آنجا با مکانیسمی که در هر مارکت پلیس تعریف شده است به فروش برسانند.

مارکت پلیس بستری است که امکان خرید کاربر را از چندین تولید کننده و تامین کننده متفاوت بوجود می‌آورد.

گالری آنلاین امکانی را در اختیار فعالان صنایع فرهنگی قرار میدهد که محصولات خود را در بستر این گالری به نمایش بگذارند و عموم مردم بتوانند این محصولات را مشاهده کنند و در نهایت از بستر همین گالری اقدام به خرید محصولات فرهنگی کنند.

در آینده در بستر گالری آنلاین مزایده آنلاین برگزار خواهد شد و فعالان صنایع فرهنگی می‌توانند محصولات خود را در این گالری به مزایده  بگذارند.

بازارچه های زیادی برای این پلتفرم درنظر گرفته شده است و در آینده به تعداد این بازارچه ها اضافه خواهد شد.

 پلتفرم فقط در نقش یک واسطه خواهد بود و محصول جدید تولید شده در بستر این پلتفرم را به بازارچه ها ارائه میدهد. چگونگی فعالیت هر بازارچه در سایت مربوط به آن بازارچه شرح داده شده است. لطفا به آنجا مراجعه بفرمایید.

بله تمامی این بازارچه ها از نهاد های مربوطه مجوزهای لازمه را اخذ کرده‌اند.

در هر محصولی که در بستر پلتفرم تولید می‌شود و  در نهایت به فروش می‌رسد؛ سهم ها پس از هر تراکنش کسر و طی دوره به حساب  هر طرف واریز می‌شود و مابقی مبلغ تماما به حساب فعال صنایع فرهنگی واریز می‌شود.

بله. پلتفرم فقط بستری است که تسهیل نماید فرایند رسیدن به محصول جدید را  و امر فروش توسط بازارچه‌های مختلفی که با پلتفرم همکاری میکنند صورت می‌گیرد. و لذا هر بازارچه طبق قوانین خود عمل خواهد کرد. و میزان سهم آنها هم متفاوت خواهد بود وبنا به قوانین سایت هر بازارچه خواهد بود.

سوالاتی که ممکن است برای فعالان صنایع فرهنگی بعد از مطالعه بخش‌های بالا به وجود آید

 این محصول به صورت مستقیم در فرایند استانداردسازی و شناسنامه دار شدن می‌شود و سپس برای  فروش به بازارچه ها ارجاع داده می‌شود.

سامانه ای وجود خواهد داشت که هر محصول جدید که تولید شد در بستر پلتفرم ( محصولاتی که نیاز به شتابدهنده، سرمایه گذاری و تامین کننده هم نداشتند در دسته بندی محصول جدید قرار میگیرند) به این سامانه ارجاع داده می‌شود و در این سامانه شناسنامه‌ای برای محصول تولید می‌شود که تمام ویژگی ها و مشخصات این محصول در آن ذکر شده است و بر اساس آن یک کد اختصاصی برای محصول تولید می‌شود. مشتریان و مصرف کنندگان نهایی میتوانند با وارد کردن این کد اختصاصی در این سامانه از اصالت محصول مطمئن بشوند و همچنین اطلاعات تکمیلی را راجع به این محصول مشاهده کنند.

خبر های مهم سیستمی از طریق پیامک اطلاع رسانی می‌شود. شما می‌توانید ایمیل وارد کنید تا  اخبار پلتفرم لحظه به لحظه برای شما اطلاع رسانی شود

در این پروفایل تمام فعالیت هایی که فعال صنایع فرهنگی در  پلتفرم داشته است را می‌تواند مشاهده کند.

شرکت ها موظف هستند هرگونه تغییر در مشخصات و اطلاعاتی که در هنگام ثبت نام وارد کرده اند را ظرف مدت 5 روز کاری درپروفایل کاربری خود در پلتفرم ویرایش کنند.

بله برا اساس نیاز مخاطبان، مشتریان می‌توانند با فعالان صنایع فرهنگی ارتباط بگیرند. طی ساز و کارهایی و محصول شخصی سازی شده خود را سفارش دهند.

بله‌. در آینده نزدیک امکانی به این پلتفرم اضافه خواهد شد که فعالان صنایع فرهنگی می‌توانند چالش هایی که با آن مواجه هستند را مطرح کنند و طی سازکارهایی افراد مختلف برای حل کردن این چالش ها به  فعالان صنایع فرهنگی متصل خواهند شد.

به هر گروه و دسته ثبت نامی اعم از تولید کننده، استارتاپ، هنرمند، شتابدهنده، سرمایه گذار و… طی ارزیابی‌های مستمر تیم پلتفرم امتیاز اعطا خواهد شد و این امتیازها در پروفایل کاربری آنها قابل نمایش است و طبیعتا  در هر گروهی آن پروفایل هایی که دارای بیشترین امتیاز باشند، مراجعات بیشتری خواهند داشت و به طبع آن درآمد آنها نیز بیشتر خواهد شد.

سوالاتی که شتابدهنده ها و سرمایه گذاران ممکن است داشته باشند

به طور کلی تمامی شتابدهنده‌هایی که به یک نوعی به صنایع فرهنگی مربوط می‌شوند می‌توانند در پلتفرم ثبت نام کنند. و با پلتفرم همکاری نمایند. و همچنین تمامی سرمایه گذاران و  VCها از کل کشور می‌توانند در پلتفرم ثبت نام کنند و با پلتفرم همکاری کنند.

از طریق قسمت ثبت نام شتابدهنده و یا سرمایه‌گذاران می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند.

بعد از اینکه ثبت نام شتابدهنده و یا سرمایه‌گذارها کامل شد و مدارک مربوطه ارسال و بارگذاری شد، توسط کارشناسان پلتفرم اقدام به ارزیابی صلاحیت آنها می‌شود. و در صورت تایید با آنها قراردادی منعقد می‌گردد برای ادامه همکاری در پلتفرم.

امکاناتی از قبیل:

سرمایه اولیه – تیم سازی – مربی گری – شبکه سازی – آزمایشگاه – کارگاه آموزشی – فضای کار اشتراکی

الف) سرمایه‌گذاری اولیه

ب) سرمایه گذاری با ارائه ی وام

ت) سرمایه گذاری در مسیر پیشرفت

ث)  سایر خدمات…

در حال حاضر فعلا فقط سرمایه گذاران حقوقی ( vc )  میتوانند در سامانه ثبت نام کنند. درآینده امکانی فراهم خواهد شد که سرمایه گذارن حقیقی هم بتوانند در سامانه ثبت نام کنند.

سوالاتی که تامین کنندگان ممکن است داشته باشند

از طریق قسمت ثبت نام  تامین کنندگان می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند.

در هنگام ثبت نام موظف هستند که اطلاعات صحیح  و صادقانه را در پلتفرم وارد کنند در غیر این صورت مسئولیت وارد کردن اطلاعات تقلبی بر عهده فرد ثبت نام کننده خواهد بود و مراتب  از مراجع ذی صلاح قابل پیگیری می‌باشد و ضمن اینکه پلتفرم فورا با شرکت مذکور قطع همکاری می‌کند و دیگر هیچ خدماتی به آن شرکت ارائه نمی‌دهد.

بعد از اینکه ثبت نام تامین‌کننده کامل شد و مدارک مربوطه ارسال و بارگذاری شد، توسط کارشناسان پلتفرم اقدام به ارزیابی صلاحیت آنها می‌شود. و در صورت تایید با آنها قراردادی منعقد می‌گردد برای ادامه همکاری در پلتفرم.

شرح این خدمات به طور مفصل در قسمت خدمات خواهد بود و کافی است از طریق صفحه‌ی اصلی بر روی خدمات قابل ارائه کلیک کنید تا به طور مفصل مشاهده کنید آنها را. نکته‌ی مهمی که اینجا وجود دارد این است تامین کنندگان خدمات خود را به فعالان صنایع فرهنگی که از بستر پلتفرم به آنها مراجعه می‌کنند با تخفیف های ویژه ارائه می‌دهند.

 

بله. جزئیات این قراردادها با همکاری کمیته حقوقی پلتفرم طرح خواهد شد و سپس به امضای طرفین خواهد رسید.

سوالات مربوط به فروشگاه های فیزیکی

از طریق قسمت ثبت نام  تامین کنندگان می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند.

فروشگاه های فیزیکی در هنگام ثبت نام موظف هستند که اطلاعات صحیح  و صادقانه‌ای را درباره فروشگاه خود  در پلتفرم وارد کنند در غیر این صورت مسئولیت وارد کردن اطلاعات تقلبی بر عهده فرد ثبت نام کننده خواهد بود و مراتب  از مراجع ذی صلاح قابل پیگیری می‌باشد و ضمن اینکه پلتفرم فورا با  فروشگاه مذکور قطع همکاری می‌کند و دیگر هیچ خدماتی به آن شرکت ارائه نمی‌دهد.

بعد از اینکه ثبت نام فروشگاه فیزیکی کامل شد و مدارک مربوطه ارسال و بارگذاری شد، توسط کارشناسان پلتفرم اقدام به ارزیابی صلاحیت آنها می‌شود. و در صورت تایید با آنها قراردادی منعقد می‌گردد برای ادامه همکاری در پلتفرم.

برنامه‌ریزی‌های مختلفی صورت گرفته است که در هر فاز فروشگاه‌های صنایع فرهنگی می‌توانند خدمات مختلفی به فعالان صنایع فرهنگی ارائه دهند که جزئیات آن در زمان بهره‌برداری از فروشگاه های فیزیکی متعاقبا اعلام خواهد شد.